شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مودم هاي "واي- فاي" سرعت اينترنت را کاهش مي‌دهند

اينترنت

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶:۰۰


نتايج تحقيقات يک شرکت چندمليتي رصد سرعت واقعي پهناي باند نشان مي‌دهد که سرعت اتصال به اينترنت با استفاده از مودم هاي "واي- فاي" 30 درصد از کمتر از اتصال مستقيم از طريق کابل است.

وايمکس نيوز - بي شک استفاده از مودم هاي "واي- فاي" که امکان اتصال به اينترنت را در تمام نقاط خانه امکان پذير مي کنند طرفداران بسياري در بين کاربران خانگي شبکه دارند.

اين درحالي است که تازه ترين بررسي هاي شرکت "اپيتيرو" شرکتي که راه حل هايي را براي ارزيابي سرعت واقعي پهناي باند عرضه مي کند نشان مي دهد کاربراني که از مودم هاي "واي- فاي" استفاده مي کنند به طور متوسط 30 درصد سرعت بارگذاري پايين تري نسبت به کاربراني که مستقيما از طريق کابل به اينترنت متصل مي شوند برخوردارند.

همزمان، زمان تاخير سرعت 20 درصد در اتصال واي- فاي افزايش مي يابد که اين تاخير در زمان تماشاي فيلم، استفاده از سرويس هاي VoIP و بازي هاي آنلاين نتايج ناخوشايندي را به همراه دارد.

به گفته "اپيتيرو"، علت اصلي اين "کندي سرعت" در زمان استفاده از دستگاه هاي بي سيم کابلي (سيستم هايي که از طريق يک روتر، اينترنت کابلي کلاسيک را به يک شبکه اترنت داخلي بي سيم تبديل مي کنند) اين است که امواج راديويي اين سيستم ها اغلب با ساير سيستم هاي "واي- فاي" همسايه ها تداخل مي کنند و موجب مي شوند که کارايي سيستم کاهش يابد.

"يان وود" کارشناس اين شرکت توضيح داد: "زماني که يک روتر واي- فاي نصب مي شود و با موفقيت يک اتصال را برقرار مي کند به نظر مي رسد که همه چيز خوب پيش رفته است. اما در حقيقت، بسياري از روترها به روشي نامطلوب و با کانال متوسط عمل مي کنند. اگر شما در آپارتمان پرجمعيتي ساکن هستيد احتمال اينکه سيگنال هاي واي- فاي شما با سيستم هاي همسايگان تداخل کند بيشتر است."

براساس گزارش تلگراف، تغيير کانال بي سيمي که روتر استفاده مي کند ساده ترين راه حل براي افرايش کارايي واي- فاي است.

براي مثال نرم افزارهاي رايگاني چون InSSIDer مي توانند در انتخاب سازگارترين و مناسب ترين کانال مي تواند بسيار موثر باشد.
 

منبع: خبرگزاري مهر
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو